כאשר קיה אופטימה EX מתובלת בצבע אדום הגיעה למשרדינו היא חנתה בדיוק ליד יונדאי סונטה GLS ארוכת הטווח הצבועה באדום ונציאני , הדמיון בן שתי הקוריאניות אינו צירוף מקרים הם נראות כאחיות , לא רק שהצבע דומה מימדיהן אותו הדבר.
לשתיהן מנוע 2.4 ליטר ארבעה צילינדר , תיבת שש הילוכים אוטומטית , כוח סיוע חשמלי , רוחב בסיס
גלגלים 110 אינטש , ארבעה דיסקים בלימה עם ABS , EBD ו-TLS, כאשר מביטים על הנתונים הטכניים
הרושם שנוצר שמדובר במכונית אחת אבל ישנם הבדלים קטנים , קטנים ומשמעותיים.
www.insideline.com/
האם הבדלים אלו באמת משמעותיים אנחנו נבדוק ונקבל את ההחלטה איזה מהמכוניות טובה יותר , הנה הבדל לדוגמא מיקום הרכבת המכוניות , המכוניות אינן מורכבות באותו מפעל כך שרמת הרכבת המכוניות שונה כיוון המתלים רמת הצמיגים והשמת פרטים נוספים תעניק אופי שונה לכל מכונית מה שיגרום ללקוח העדפה מסויימת בבחירת המכונית.
קיה אופטימה EX היא נדבך שבאמצע מחירה מתחיל ב-$23,190 , יונדאי סונטה GLS היא מכונית בגרסה התחלתית מחירה $20,915 , עוד בטרם התחלנו בהשוואה ניתן לומר שיש הבדל גדול במחירים של שתי המכוניות קיה אופטימה EX יקרה ב-$2,585 , גם אם רצינו להשוות את הדגם של יונדאי GLS'S אל מול
קיה EX'S ההפרש במחירים בן שתי המכוניות היה $4,070 , מחיר קיה EX'S אופטימה $27,570 .
עדיין צריך לאודות להשתמש בגישה של קיה שמשתמשים באסטרטגיה של יונדאי להציע הרבה מכונית
תמורת כסף קטן אחרי הכל , פואטי.
האם קיה אופטימה 2011 תהיה המתחרה הכי נועזת של הסונטה?
אולי הפרש המחיר מעניק ליונדאי סונטה יתרון על פני קיה אופטימה והבחירה היא בסונטה?
דומה אבל שונה:
קיה אופטימה 2011 מורכבת ב-Hwasung שבדרום קוריאה , ומכיל 1 אחוז חלקים צפון אמריקאיים.
יונדאי סונטה 2011 מורכבת ב-Montgomery באלבמה ומכילה 41 אחוז חלקים צפון אמריקאיים.
שתי המכוניות מגיעות עם מערכות רדיו מובנות הכוללות מערכת ניווט לווינית עם עדכונים על מצב התנועה בזמן אמת בעוד שקיה משתמשת בשירות רציני , יונדאי משתמשת בשירות של XM.
שתי המכוניות משתמשות בשירותי לווין ללא תשלום ל90 ימים בלבד , אפשרות לשימוש בתשלום כעבור
90 יום.
שתי המכוניות מציעות מערכות שמע ברמה בינונית קיה מציעה מערכת של אינפיניטי , ויונדאי מציעה מערכת של Dimension , ניתן לקבל את המערכת של אינפיניטי גם בסונטה בתוספת תשלום.
קיה אופטימה רוכבת על חישוקי אלומניום במידה 17 אינטש צמיגים דגם Nexen CP671 רוחב צמיג 215P
חתך 55R / 17 בעוד שיונדאי סונטה רוכבת על חישוקי אלומניום 16 אינטש צמיגים של Kumho עם נתונים של P205/65R16.
הבדלים במידות החישוקים והצמיגים משנים את משקל המכוניות הפרש של 165 פאונד , אופטימה 3,407 סונטה 3,242.
עם אותו תיבת העברה אוטומטית שש הילוכים ויחסי כונן סופיים שתי המכוניות עוזבות את קו הזינוק בתיקו
מוחלט , יונדאי סונטה קלה יותר וכאשר היא מגיעה ל80 קמ"ש יש לה יתרון קל על קיה אופטימה וכאשר יונדאי מגיעה למהירות של 96 קמ"ש היתרון גדל ב-0.6 שניות , זאת אומרת שיונדאי סונטה
מאיצה מ-100-0 ב-8.3 שניות , קיה אופטימה מאיצה למ-100-0 ב-8.9 שניות.
אין ספק שהוספת משקל לקיה אופטימה פוגמת בתאוצה של המכונית.
ההשוואה שלנו העניקה ניצחון משמעותי לאחת ופנס בעין לשנייה , צאו מזה כנראה שתיהן חולקות
אותה דחיקה , הזרקת דלק ישירה של 87 אוקטן , קיה אופטימה שלנו דגם EX רכב נפלא עם נתונים מרשימים בזיהום אוויר וציון גבוה "super ultralow-emissions vehicle" מנוע המספק 198 כוחות-סוס ודריכת רגל של 184 פאונד , מנוע הסונטה מפיק 192 כוחות-סוס ודריכת רגל של 181 lb-ft.
בדיקת מערכת הבלמים במכוניות מכניסה נתונים אלו לטבלה , קיה אופטימה נדרשו 36.7 מטר מרחק עצירה מוחלטת ממהירות של 96 קמ"ש , בזמן שיונדאי סונטה עם 8,960 ק"מ נוספים על מערכת הבלמים עצרה במרק של 39 מטר עצירה מוחלטת ממהירות של 96 קמ"ש.
למרות ששתיהן חולקות את אותו הגה כוח המקבל סיוע ממנוע עזר חשמלי , קיה אופטימה מרגשת יותר
לנהיגה והתגובות של ההגה טובות יותר בעוד היונדאי סונטה מעניקה הרגשה של היגוי הידראולי מסורתי.
החומר תורגם מאתר:
http://www.insideline.com/kia/optima/2011/2011-hyundai-sonata-vs-2011-kia-optima-comparison-test.html
המשך בקרוב...............